Воскресенье, 02.02.2025, 07:22
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаємо Вас Гость | RSS

Офіційний сайт Караван-Солодківської ЗОШ I - III ступенів Марківської районної державної адміністрації Луганської області
Меню сайту
Категорії розділу
Історія [3]
Філологія [1]
Твори, проекти, презентації,
Інформаційні технології [2]
Освітні ресурси
Погода в Караван-Солодкому
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Інформаційні технології

Інноваційні технології в управлінні школою

         

                                                                               Кожній дитині – світло знань

                                                                              Кожній дитині – світло любові,

                                                                              Віру в сили свої без вагань,

                                                                              Як запорука щасливої долі!         

                                                                                                                       

      «Я  навчаюсь в маленькій сільській гімназії, в якій  по-домашньому затишно. Вона була побудована ще до війни, але вистояла і дає знання сьогоднішньому поколінню. Спочатку це була початкова школа , потім восьмирічна, а в 2003 році стала гімназією. Але головне не те, якою  вона була чи буде зовні: велика чи маленька, багато в ній учнів чи мало, аби вона завжди була острівцем людяності,, гуманізму, творчості, щоб учні працювали постійно в пошуку чогось нового, дотримувались золотого правила - розум в голові, чесність в серці, а здоров’я  в тілі…»

    « Наша гімназія простора й світла. Переступаючи поріг  ми потрапляємо в прекрасний світ затишку і краси. Стіни вестибюлів та класів прикрашають панно, виготовлені дбайливими руками вчителів та батьків. Куточки живої природи створюють атмосферу затишного дому, дають відчуття  справжнього родинного тепла. Гімназія стала для кожного з нас рідною оселею, яку ми будуємо і прикрашаємо своїми руками разом зі своїми мудрими наставниками. Вироби з природних матеріалів, композиції з живих квітів, малюнки- все виготовлено власноруч. Та  найбільше ми пишаємось своїми квітами!!! Вони у нас всюди: на подвір’ї,в коридорах, в класах, в кабінетах. Нас навчили бережно ставитися до цих маленьких друзів, старанно піклуватися про них…»

     « Школа, яку збудую я ,повинна бути дуже схожою на нашу рідну сільську гімназію, де вчителі працюють творчо, завзято. Головним умінням, яким школа має озброїти учнів ,- є вміння самостійно знаходити й опрацьовувати інформацію, здобувати знання протягом свого життя, впроваджувати нові ідеї. Я думаю, що в моїй школі буде панувати тверде переконання ,що кожен учень - це унікальна  і неповторна  індивідуальність…»

        Так говорять в творах про свою школу наші вихованці. Головна мета колективу Караван-Солодківської гімназії  полягає у створенні атмосфери підтримки учнів і турботи про них, що сприяє розвитку їх інтелектуальних , емоційних і соціальних потреб. Робота спрямована на те, щоб кожен учень оволодів необхідними навичками, розвивав мислення і незалежне висловлювання ,здатність приймати самостійні рішення .

 Головною дійовою особою навчального процесу є учень. Сучасна школа має створювати умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації особистості. Згідно з принципами й положеннями нормативних і директивних документів про освіту, а саме: Конституції України, Національної Доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, Закону України "Про освіту", Державної національної програми "Освіта", рекомендаціями районного методичного центру, інноваційна робота в школі у 2011-2012 н.р. спрямовувалася на розвиток творчої особистості вчителя, учня. Головні зусилля було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, яка сприяла б пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій.

Основні напрями інноваційної роботи школи:

 

 

 

кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
проведення системи методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні;
залучення педагогів школи до науково-дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.

         Навчальний заклад існує для дитини. Учень є центром, навколо якого обертаються системи шкільної галактики. Кожна дитина – неповторний світ, тому, важливо відчути її індивідуальність,  знайти методичні форми, що сприятимуть збагаченню й розвитку творчого творчого  потенціалу,  розкриттю  її  здібностей, бажанню й умінню вчитися, творити , відчувати радість пізнання.

        З давніх-давен в нашого народу був гарний звичай – справляти обжинки.  Своєрідним процесом  вирощування урожаю є і робота вчителя   . Сьогодні ми пожинаємо плоди нашої спільної праці: батьків і вчителів. Сучасне українське суспільство ставить перед школою завдання формування національно свідомої, гармонійно розвиненої особистості. Саме тому вчителі школи успішно працюють над створенням моделі випускника школи, такого учня, який зможе самостійно здобувати знання, аргументувати свої думки, застосовувати в практичній діяльності знання, здобуті під час навчання. Бути особистістю вільною, конкурентоздатною з інноваційним стилем мислення , інформаційно конкурентною з креативним мисленням, патріотом, соціально адаптованою, громадсько відповідальною, готовою до самореалізації, естетично розвинену людину інноваційного типу.  А щоб досягти цього, учитель повинен бути творчою особистістю, завжди у пошуку нових ідей і форм роботи на уроці.

         Досвід закладу  є оптимальним та цілісним. Він охоплює  послідовно складові системи  навчально­виховного процесу: управлінське поле , навчальне поле, громадянське поле, поле методичного супроводу, інформаційне поле, культурне поле,фінансове поле. Оптимально поєднує   інноваційні технології,творчість учителя та індивідуальну творчу особистість

учня, його можливості в освітньому  просторі  розвинути та практично реалізувати власні

 здібності.

             Жодна освітня інновація не може бути перенесена в чистому  вигляді  з однієї  реальності в іншу, оскільки важливе значення мають такі чинники, як  філософія

навчального закладу, рівень професійної підготовки вчителів, соціально-культурологічне середовище тощо. Розв`язання цієї проблеми ми бачимо через створення освітнього середовища  з відповідною матеріальною базою навчально­виховного  процесу.

       

  

Презентація інноваційної діяльності гімназії                                                                                       на серпневій конференції вчителів району

 

 

 

 

 

 

 

[Овал: Управлінське поле • Звітність у системі ІСУО • Використання ІКТ в управлінні школою • Використання інформаційних технологій та програмного забезпечення які дозволяють систематизувати та зберігати інформацію в навчальному закладі систематизації]  

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Процеси глобальних змін, що відбуваються на сучасному етапі розвитку всього українського суспільства, і освіти, зокрема, вимагають нових підходів до управління навчальними закладами, пріоритетними серед яких є впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, що мають забезпечити доступність та ефективність освіти, вдосконалення навчально-виховного процесу, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Подолати суперечності між фактичним рівнем професійної компетентності директорів ЗНЗ і необхідними для сучасного управління знаннями і вміннями в умовах інформаційного суспільства можливо шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій.   Організація інноваційних процесів відображена у Концепції розвитку гімназії, перспективному плані; річний план роботи містить розділ «Управління інноваційними процесами, методичною роботою з педагогічними працівниками».

                                     

  Актуальність підвищення ефективності інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в управлінні школою в інформаційному суспільстві очевидна. Інформаційна діяльність ґрунтується передусім на інформаційних процесах і полягає у розробці інформаційної політики, через створення програми інформатизації діяльності загальноосвітнього навчального закладу; формуванні і розвитку освітньо-інформаційного середовища та інформаційної інфраструктури; створенні, розвитку і використанні інформаційних ресурсів і систем, автоматизованих систем управління; розробці і використанні комп’ютерно-інформаційних і телекомунікаційних технологій у навчально-виховному і управлінському процесах.

Управління школою — це особлива діяльність, у якій акцент все частіше переноситься на взаємини між людьми і трактується як взаємодія керівника і підлеглих на основі «суб'єкт-суб'єктних» відносин. Це діяльність, у якій її суб'єкти за допомогою планування, організації, управління, керівництва і контролю забезпечують організованість спільної діяльності учнів, вчителів, батьків, обслуговуючого персоналу та її спрямованість на кінцевий результат.

 

Такі напрямки діяльності директора школи як: управлінська діяльність; бібліографічна діяльність; дослідницьку діяльність; збір, накопичення і обробка методичної інформації, створення фонду науково-методичної інформації; навчання і самоосвіта, ефективніше вирішувати за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Школа, будучи складною системою, складається з окремих ланок, тісно пов'язаних і взаємодіючих між собою: навчально-виховна діяльність, управлінська, господарська, кадрова, науково-методична. Об'єднують  усі  ланки в  єдиний освітній простір інформаційні потоки. Додання цим потокам цілеспрямованого характеру забезпечує ефективне функціонування системи,що можливо на основі ІКТ. Використання ІКТ дозволяє здійснити оптимальну взаємодію керованої і керуючої підсистем школи.

Використання програмних засобів дозволило нам мати достовірну інформацію про стан освітнього процесу в школі та, як наслідок, більш глибоко зрозуміти сутність контролю в системі управління школи.  Важливим розділом контролю є контроль за якістю освітнього процесу. Якість освітнього процесу – складна категорія, що включає кілька складових. Управління якістю починаємо з учительських кадрів. Для нас стало правилом: «Перш ніж контролювати , навчи!». Формою навчання є наради, педради, засідання МО. Використання ІКТ при проведенні даних заходів викликає інтерес учасників. Використання ІКТ , як і будь-яка ідея, пройшла три етапи: повного заперечення, скептичної зацікавленості та професійного освоєння. Велику роль в  «ухваленні» нової технології зіграло використання комп'ютера адміністрацією школи. Не всі педагоги відразу усвідомили перевагу комп'ютера. Перш за все тому, що не володіли навичками користувача. У школі було організовано навчання вчителів за програмою INTEL. День за днем, рік за роком ми демонстрували плюси використання комп'ютера. Нарешті виникла група вчителів різних предметів, готових працювати з адміністрацією у цьому напрямку , перш за все , це вчителі: інформатики та історії Хрипченко І.І.,англійської мови Передерій Н.С., світової літератури Васеленко В.А., фізики математики Стовпець О.Є., вчителі початкової ланки Хрипченко Л.П.,Крюкова О.О. , географії Корнієнко І.О.,біології Корнієнко В.М.  . Використання ІКТ  цією групою сприяло їх професійному зростанню , всі вони підвищили рівень своєї майстерності і на чергових атестаціях було підвищено кваліфікаційні категорії. Сьогодні   в необхідності  використання ІКТ переконані всі члени колективу. Контроль тоді може бути дієвим, коли контрольований відчуває його результати.

Отже, інновації — це процес, якого на сучасному етапі неможливо уникну­ти. Знати, що таке інноваційні техноло­гії навчання, методику їх проведення, впроваджувати ці технології в життя, вміти створити на уроках ситуацію за­цікавленості теоретичним матеріалом та багато іншого ми повинні для того, щоб спроектувати і провести ефектив­ний і цікавий для учнів урок. Такими Майстрами є вчителі, а інструментами — наші учні. Ми з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і всі будемо працюва­ти, щоб навчання стало радістю і задо­воленням кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь і учні, і вчителі, досягло гармонії.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[Овал: Навчальне поле та поле методичного супроводу • Створення умов формування готовності педагогів до впровадження інновацій • Моніторинг навчально-виховного процесу • Введення нестандартних форм роботи у методичній діяльності • Психолого-педагогічний супровід обдарованих дітей • Використання мережі ресурсів для підвищення професійного рівня вчителя • Використання методу портфоліо для систематизації та узагальнення матеріалу систематизації]  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

   Система методичної роботи у  гімназії спрямована на ефективну реалізацію  основних напрямків інноваційної діяльності, забезпечення подальшого розвитку навчального закладу, зокрема шляхом вирішення науково-методичної проблеми: "Впровадження  компетентнісно орієнтованого підходу у навчально-виховний процес через застосування інноваційних технологій».  

      Педагогічна рада – найбільш демократична форма роботи педагогічного колективу, на засіданнях якої розв`язуються проблеми розвитку школи, питання удосконалення навчально-виховного процесу, підвищення професійної майстерності педагогів.

На засіданні педагогічної було визначено, що одним із стратегічних завдань освіти є формування творчої особистості, здатної на свідомий та відповідальний вибір. А застосування у навчанні проектних технологій спрямоване на вироблення в учнів досвіду самостійного пошуку нових знань. Проектна технологія передбачає використання сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів. Застосування цього методу – це нагальна потреба часу.

                       

      

  У школі склалася певна система методичної роботи. Вся її структура підпорядкована удосконаленню методики викладання предметів, удосконаленню професійно-педагогічної майстерності педагогічних кадрів, вивченню і використанню на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду. Активна діяльність учителів у різних методичних підрозділах сприяє не лише розвитку професійної діяльності, але й активізує особистісний потенціал кожного вчителя, створює умови для пошукової творчості. Традиційним у проведенні педагогічної ради стало використання мультимедійних технологій, що сприяє підвищенню її ефективності та розвитку професійної компетентності педагогів.

    Важливу роль у системі інноваційної роботи відіграє  діяльність Клубів творчих педагогів  , спрямовану на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного колективу. На засіданнях  Клубу творчих педагогів розглядалися питання:   науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу; удосконалення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми; використання мультимедійних засобів у навчально-виховному процесі; пропозиції щодо стимулювання й оцінювання інноваційної діяльності педагогів під час атестації тощо.

Важливою ділянкою інноваційної роботи є проведення психолого-педагогічних семінарів, семінарів-практикумів та майстер-класів, які є формою поширення передового педагогічного досвіду. Протягом навчального року для вчителів школи було проведено науково-практичні семінари: "Сучасний урок – дзеркало загальної педагогічної культури вчителя", "Що  таке моніторингове дослідження тестування та якості освіти; для чого і як вони здійснюються ". На підвищення професійної майстерності педагогів школи, стимулювання їхньої самоосвітньої діяльності спрацьовує і низка інших заходів відповідного спрямування: методичні оперативні наради, науково-тематичні консультації

[Изображение 003] В інноваційній діяльності вчителі школи віддають перевагу таким технологіям і методам навчання й виховання, як особистісно орієнтовані, комунікативні, активні та інтерактивні. Учителі розуміють, що нові педагогічні технології сприяють глибшому проникненню в зміст предмету, стимулюють учнів до пошуку істини, розвивають розумову та емоційні сфери, створюють у класі небуденну атмосферу, заохочують до самоосвіти.

Усе більше педагогів володіють навичками роботи з комп`ютерною технікою. Широко впроваджуються в навчально-виховний процес сучасні інформаційні технології, система інтерактивного мультимедіа.

Для поглиблення знань з проблем навчання та виховання, з метою активізації роботи з вивчення передового досвіду та підвищення фахового рівня вчителів протягом року  вчителі гімназії були активними учасниками районних  науково-практичних семінарів  .

Наші вчителі використовують  програми для модульних занять, залучають учнів до створення презентацій.   Підготовка до уроку з використанням  DVD  вимагає попереднього ознайомлення зі змістом відеоматеріалів, встановлення ступеня відповідності темі, структурі, завданням, потребує багато часу, високого рівня володіння інформаційними технологіями.

За допомогою мультимедійних засобів навчання учні стають віртуальними свідками історичних подій, учасниками наукових конференцій, здійснюють подорожі, переходять в іншомовне середовище, поринають у глибинні процеси, що відбуваються у природі тощо.Це  уроки-подорожі, вебінари   (фізика,інформатика), інтегровані уроки, віртуальні подорожі до англомовних країн на уроках англійської мови, музейними залами світу та інше.

 

 

 

 

 

За останні роки  значно підвищилась кількість учасників  інтернет-олімпіад, Міжнародних та Всеукраїнських предметних конкурсів «Левеня», «Колосок», «Лелека», «Кенгуру», «Соняшник», «Олімпус».

    В умовах загальноосвітньої школи важливо правильно організувати роботу учителя з обдарованими дітьми, не тільки створюючи необхідні умови для їх розвитку, а й психологічно готуючи їх до наполегливої праці, самовиховання.
Обдаровані діти - діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.

      Одне із завдань нашої гімназії є виявити обдаровану дитину. Створено банк даних про обдарованих дітей школи. У роботі з обдарованою дитиною  вчитель   вивчає особливості взаємин у сім'ї, знаходить шляхи порозуміння з обдарованою дитиною , налагоджує зв'язки з батьками, створено умови для реалізації їх інтересів і здібностей, організовує творчу діяльність у позакласній та позашкільній роботі.

 

    Результати роботи школи – в успіхах наших учнів. Підвищився рівень підготовки      команд школи до Всеукраїнських учнівських олімпіад з окремих предметів та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. Успішно школу репрезентували учні учителів  В.М.Корнієнка , С.М.Нікуленко, В.А.Васеленко,І.І.Хрипченка, Н.С.Передерій.  Ефективним методом для підвищення свого фахового рівня викладачі суспільно дисциплін вважають проведення відкритих уроків під час проходження атестаційного періоду.     Технологія моніторингу професійної педагогічної діяльності являє собою досить складну багатогранну систему. Поза увагою залишились такі як урок та інші організаційні форми навчання. Метою роботи було викладення бачення технологій моніторингових досліджень, підбиття їх підсумків, обробки результатів, наочних способів і методів їх відображення.

 

Щоб здійнити моніторингове дослідження на належному рівні, адміністація школи повинна мати повне методичне забезпечення, що потребує створення та постійне поповнення банку моніторингових методик, ведення на регулярній основі відповідної документації, в якій фіксують результати моніторингу (карти індивідуального, колективного розвитку).

 

 

 

 

 

Моніторинг якості знань по Караван-Солодківській гімназії

 

 Моніторинг з української мови

 

Моніторинг з математики

 

 

Середній бал з предметів по Караван-Солодківській гімназії

за І семестр 2014-15 н.р.

 

Англійська мова

 

 

Історія України

                                                Українська мова

Моніторинг відвідування  учнями

Караван-Солодківської гімназії

2014-15 н.р.

 

         Якість навчально-виховного процесу, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. А в цьому йому допомагає методична робота, метою якої є підвищення професійної компетентності вчителя, що, в свою чергу, спонукає кожного з них до роботи над  вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу творчими знахідками,  новими прогресивними і досконалими методами і засобами навчання; постійно вдосконалює  навички самостійної роботи вчителя, надає йому кваліфікаційної допомоги у підвищені результативності його педагогічної діяльності, дає можливість молодому вчителю вчитися педагогічній майстерності у старших і більш досвідчених колег; забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

         Професійно компетентним можна назвати вчителя, який на достатньо  високому рівні здійснює педагогічну діяльність, педагогічне спілкування, досягає стабільно високих результатів в навчанні та вихованні учнів. Тому розвиток професійної компетентності – це розвиток творчої індивідуальності, формування сприйняття до педагогічних інновацій, здатності адаптуватися до мінливого педагогічного середовища. Від професіонального рівня педагога  залежить соціально-економічний та духовний розвиток суспільства.

 

         Завдяки доцільно організованій методичній роботі з використанням комп’ютерних інформаційно-комунікаційних технологій підвищується кваліфікація вчителів, їх педагогічна майстерність і професіоналізм.

Основними формами методичної роботи в школі, спрямованої на підвищення мотивації педагогів до самоосвіти є наступні.

Індивідуальна форма

         Ця форма методичної роботи вчителів є складовою їх самоосвіти.  Зміст індивідуальної самоосвіти педагога охоплює систематичне вивчення політичної, психолого-педагогічної, наукової літератури, безпосередню участь у роботі шкільних, міжшкільних та

 

районних методичних об'єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань; розробку окремих проблем, пов'язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи;  підготовку доповідей, виступів, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників та ін.

            Відкриті уроки - одна з колективних форм методичної роботи, їх мета - підвищення майстерності всіх учителів. Основні завдання відкритих уроків: упровадження в практику вчителів передового педагогічного досвіду і результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед  школою. Під час аналізу й обговорення відкритих уроків  забезпечується цілеспрямованість обговорення, науковість аналізу, принциповість, поєднану з доброзичливістю у критичних зауваженнях, поєднання аналізу уроку з практичними рекомендаціями, підсумки уроку підводяться  кваліфікованими спеціалістами.

         Також у школі практикується взаємовідвідування вчителями уроків, що  має істотне значення у підвищенні педагогічної майстерності вчителів. Якщо молодий і недосвідчений учитель відвідає урок, що його проводить старший колега, то він може збагатити свій методичний багаж. Якщо ж досвідчений педагог відвідає урок менш досвідченого колеги, то зможе порадити йому, як удосконалити той чи той момент уроку. Можливо, й досвідчений педагог знайде щось корисне для себе у молодшого колеги.

            Одним із продуктивних форм самоосвітньої діяльності є семінари-практикуми, цінність яких розглядається в тому, що вчителі самостійно опрацьовують педагогічну літературу з обговорюваної проблеми, аналізують власний досвід: «Впровадження Державного стандарту в початковій та основній школі», «Креативне мислення на уроках літератури», «Проектні технології на уроках природознавства в початковій школі», «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес».  Опрацьовані матеріали учасники семінару-практикуму оформляють у вигляді рефератів або доповідей.

             У рамках практичної роботи перед атестацією педагогічних працівників проходять творчі звіти вчителів « У творчу скарбничку вчителя». Звітуючи на педагогічній раді, вчитель ділиться своїми знахідками, методичними доробками, знайомить інших учителів з технологією власного досвіду. Ефективно використовуються  і такі масові форми методичної роботи як: тижні педагогічної майстерності,   методичні тижні, конкурс «Учитель року» , призер « Вчитель року 2014» вчитель вищої категорії Хрипченко Л.П.

         У вчителя має бути своє "дос'є успіхів", в якому відбиватиметься все цікаве і гідне з того, що відбувається в його житті. Таким дос'є  і є   електронне портфоліо вчителя, що є базованим ресурсом,   який відображає індивідуальність та професійні досягнення власника.

         Друге важливе призначення портфоліо вчителя  -   це альтернативна форма оцінки професіоналізму та результативності роботи педагога при проведенні атестації на відповідність заявленої кваліфікаційної категорії.    

      

           Портфоліо дозволяє враховувати результати, досягнуті вчителем у різноманітних видах діяльності: навчальній, творчій, соціальній, комунікативній. Кожний з нас має свої інтереси й потреби, своє бачення навколишньої дійсності, а отже, і своє бачення того, що повинно містити портіоліо.

 

 

 

 

 

  

 

                                                                                  

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Інформаційні технології | Додав: ivanov65 (16.12.2015)
Переглядів: 1419 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Змінити мову сайту
Форма входу
Пошук
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Останні новини
Хмарка тегів